Вищий
рівень, перший рік навчання
Класичний танець (70
год.)
Теорія (5 год.): знати послідовність
вправ класичного екзерсису та правила їх виконання; назви музичних творів та
прізвища композиторів, які слугують під час заняття музичним супроводом;
знайомити з творчим вкладом видатних діячів класичного танцювального мистецтва,
змістом балетних вистав (на вибір педагога).
Екзерсис біля
станка (25 год.)
·
ускладнення
матеріалу за рахунок зміни музичної розкладки;
· plie з port-de-bras, допоміжними танцювальними
кроками, малими позами;
·
battement tendu із
застосуванням battement tendu pour le pied, battement tendu з demi plie в позах croisee et effasee та pirouette en
dehors та en dedans;
·
battement tendu pour
batteries;
·
plie releve з
ногою на 45;
·
battement fondu з
plie-releve та з demi rond de jambe на всій стопі;
Вattement fondu et battement soutenu
Battement soutenu виконується з умовним
положенням sur le cou-de-pied, проходячи через яке робоча нога
відкривається в заданому напрямку, тим часом, проходячи положення «на
півпальцях», виконує demi plie; друга частина руху передбачає поглиблення demi plie та ковзний рух по
підлозі робочою ногою; завершується рух підйомом з demi plie та приведенням її у вихідне
положення (V
позицію).
Виконання battement soutenu відбувається злито у
всіх напрямках на різну висоту (носком у підлогу, на 45°, на 90°), обидві ноги
працюють виворотно та синхронно, корпус підтягнутий, стегна та плечі зберігають
нерухомість. Рука супроводжує
рухи ніг, піднімаючись до підготовчого положення у І позицію та відриваючись у
ІІ позицію.
Вattement double frappe
Відеозразок виконання
вправи: https://www.youtube.com/watch?v=RLBNkDFacCM
Рas coupe
Відеозразок виконання
вправи:
1. https://www.youtube.com/watch?v=IvjI0B0B2DY
2. https://www.youtube.com/watch?v=Am7J_Yy3BhM
3. Petit Battement com Pas Tombé e Pas
Coupé https://www.youtube.com/watch?v=Fc5yG-WqXkU
Tombe
Відеозразок виконання
вправи: https://www.youtube.com/watch?v=5ucgDT_hw0Q
Відеозразки вправ: Petite battement sur le cou-de-pied: https://www.youtube.com/watch?v=Fc5yG-WqXkU&list=RD3q-bB-OJ4Kk&index=12)
Adagio: https://www.youtube.com/watch?v=u_gIGBa2L3Q&list=RD3q-bB-OJ4Kk&index=11
Екзерсис
на середині (30 год.)
·
маленьке
adagio з використанням: demi, grand plie, battement releve lant, battement developpe, маленькими позами efassee,
croisee, вивченими port-de-bras;
·
battement tendu в пози
arabescoues, croisee, efassee;
·
battement tendu en
tournant en dehors та en dedans на 1/4 кола;
·
battement tendu jete в
позах efassee, croisee;
·
rond de jambe par terre
en dehors та en dedans на 1/4 кола з 3 формою port-de-bras;
·
battement fondu носком
в підлогу з V позиції в усіх напрямах;
·
battement frappe носком
в підлогу в усіх напрямах;
rond de jambe ан лер https://www.youtube.com/watch?v=x8mBnz76lIM&list=RD3q-bB-OJ4Kk&index=17
аdagio (https://www.youtube.com/watch?v=hbM4bvESIY4&list=RD3q-bB-OJ4Kk&index=13)
6 форма port-de-bras
Відео презентації
методики виконання:
-
https://www.youtube.com/watch?v=l05IvkdJMTQ
-
https://www.youtube.com/watch?v=lGGALHhi5lE
-
https://www.youtube.com/watch?v=Mf1ZcF_WkuA
Рirouette en dehors та en dedans із ІІ, V і ІV позиції
Повороти та оберти відносяться до основних виразних засобів класичного
танцю. У мистецтві класичного танцю обертання повинно бути стрійним за формою,
стійким за технікою, стрімким за ритмом та натхненним за характером
(М. Тарасов).
Техніка обертання в класичному танці потребує від виконавця уміння
вільно та точно орієнтуватися в просторі, правильно переміщувати центр тяжіння
тіла на опорну ногу, стійко витримувати вертикальну ось тіла, правильно
відтворювати форму виконуваного руху, відчувати його ритм, динаміку.
Основа, на яку спирається правильне, стійке обертання,– це професійно
поставлені та відпрацьовані рухи ніг, рук, корпусу та голови, а також розвинута
сила м’язів, витривалість, витримка та увага танцівника.
Група рухів «оберти на підлозі» включає оберти на місті (pirouettes) та в просуванні (tour chaines та ін.), виконуються на одній або на
двох ногах, з різною кількістю обертів або безперервно.
Охарактеризуємо оберти pirouettes.
Піруети в класичному танці розділяються на маленькі (petits) та великі (grands). Піруети, в яких вільна нога під
час обертання займає положення sur le cоu-de-pied, називаються малими. Якщо піруети
виконуються в позах з ногою, відведеною на 90°, вони мають назву великих. Малі
та великі піруети мають свої різновиди та можуть виконуватися за допомогою
різних підходів у напрямках en dehors або en dedans. Виконуються піруети з ІІ, V, ІV позицій ніг. Техніка виконання піруетів
складається з таких моментів:
1. обертальне відштовхування;
2. обертання;
3. закінчення оберту.
Обертальне відштовхування до малих піруетів може виконуватися з різних
підходів, у кожного з них є своя форма та виконавські особливості. Момент
оберту усього тіла фіксує єдину форму, єдиний виконавський прийом. Завершення
малого піруету, як і його початок, можуть бути різними за формою та ступенем
виконавської складності. Усі ці фактори необхідно враховувати під час засвоєння
техніки виконання та однаково їх відпрацьовувати.
Розглянемо методику виконання малого піруету з ІІ позиції.
Пірует en dehors. Вихідне положення – V позиція ніг, epaulement croise.
Виконується demi plie та підйом на
releve з
поворотом en face. Далі нога, що попереду,
розкривається в сторону на 45°, опорна залишається на високих півпальцях.
Виконується demi plie у ІІ позиції
на обидві ноги та перехід у пірует en dehors на високі
півпальці. Виконується це за допомогою обертального поштовху та переводу
вільної ноги на положення sur le cоu-de-pied попереду. Оберт виконується на нозі,
яка фіксує півпальці у ІІ позиції і в протилежну від неї сторону, тобто en dehors. Наприкінці опорна нога переходить у
demi plie, інша одночасно опускається у V позицію позаду. Обертання
закінчується в положенні epaulement croise.
Під час виконання releve на півпальці по V позиції руки з підготовчого положення піднімаються у 1-у позицію. У
момент відведення ноги вбік на 45° вони розкриваються у 2-у позицію. Під час
переходу в demi plie на ІІ позицію рука, яка рухається у
відповідному напрямку, переводиться в 1-у позицію, інша залишається у 2-й. Під
час обертального відштовхування руки енергійно та округло з’єднуються в 1-й
заниженій позиції з невеликим посилом у напрямку en dehors, допомагаючи діям ніг. На
завершальному demi plie руки
відкриваються у 2-у занижену позицію.
Корпус утримується прямо. На всіх трьох demi plie він рівномірно спирається на обидві
ноги, у момент обертального поштовху повністю передається на опорну ногу з
невеликою перевагою в напрямку en dehors, допомагаючи
діям ніг та рук. Голова на початку та в кінці вправи, а також під час releve на півпальці по V позиції фіксує положення en face, на початку оберту голова ледь
затримується та, повертаючись скоріше, раніше, ніж корпус, займає вихідне
положення. Таким чином, голова виконує обертальний поштовх, ні би самостійно,
на початку з деяким запізненням, потім скоріше, ніж усе тіло.
Вивчення піруету з ІІ позиції. Музичний розмір – 2/4; demi plie виконується із за такту, на першу
чверть 1-го такту виконується releve на півпальці по V позиції, на другу чверть – нога розкривається у ІІ позицію; на першу
чверть 2-го такту положення утримується, на другу чверть – demi plie на ІІ позиції; на першу чверть 3-го
такту виконується пірует, на наступні дві чверті фіксується зупинка на
півпальцях, на останню одну чверть 4-го такту виконується demi plie у V позицію.
Таким же чином вивчається пірует з ІІ позиції en dedans. Однак виконання його відрізняється
тим, що на 45° розкривається нога, що стоїть позаду, оберт виконується в бік опорної
ноги; руки під час demi plie у ІІ позиції
розкриваються відповідно з напрямком обертання – одна у 1-у, інша у 2-у
позицію.
Вивчення обертання розпочинається з опанування підготовчих вправ (preparation до pirouette), що можливо лише після засвоєння навичок
виконання вправ екзерсису на півпальцях. Рreparation вивчається та виконується за
правилами піруету, але без застосування обертального руху.
Відео-зразки
виконання вправи
Pirouette en dedans https://www.youtube.com/watch?v=Eo0sEoj-6Oo
Pirouette https://www.youtube.com/watch?v=N2EGliFhhxk
Allegro,
діагональні вправи, етюди (10 год.)
·
комбінації
із застосуванням раніш вивчених стрибків, допоміжних танцювальних рухів та
обертів;
·
вивчення
нових стрибків: sissonne fermee, sissonne ouverte, pas de basque вперед і назад; glissade в усіх напрямах, petit pas de chat; shangement de pied entournant
на 900;
·
grand jeté
по діагоналі;
·
tour
soutenu;
Етюд
«Вальс квітів»
Відео фрагменту балету
«Лускунчик», «Вальс квітів» (https://www.youtube.com/watch?v=xADA47sToIQ&list=RDxADA47sToIQ&index=1_
Немає коментарів:
Дописати коментар