2-й
рік навчання (8-9 років)
«Сучасний
танець»
Основи
сучасного танцю
Теорія
(4 год.): в ігровій формі дати уявлення про історію виникнення сучасного
танцю взагалі та джаз-модерн танцю, зокрема; познайомити з напрямами сучасного
танцю та їх характерними особливостями; вчити називати терміни джаз-модерн
танцю відносно програми навчання.
Базові
рухи джаз-модерн танцю (14 год.):
·
положення та позиції рук
у джаз-модерн танці (підготовче положення, І, ІІ, ІІІ, прохідна позиція,
press-роsition, V-position); положення кисті (jazz-hand, long-hand),
·
позиції ніг у джаз-модерн
танці: aut-position, in-position, паралельні (I, II, III, IV та V);
·
основні пози та положення
джаз-модерн танцю: поза Коллапса, «contraction» (стиснення), «release»
(розширення), «roll dawn» (спіральний нахил вниз), «roll up» (зворотне
піднімання корпуса), «arch» (нахил торса назад);
Теоретична
частина
ВИВЧЕННЯ ВІРШИКІВ-ТЕРМІНІВ (проговорюємо та виконуємо)
Посилання: http://juliamarlenbrcom.blogspot.com/
«Танцювальна імпровізація»
Теорія
(2 год.): дати уявлення про те, що історично імпровізація складала основу
танцювального мистецтва; що танцівник може імпровізувати в рамках будь-якого
напряму танцювального мистецтва, підпорядковуючи свої рухи музичному супроводу
та емоціям, а також спираючись на власний танцювальний досвід. Вчити робити
аналіз та самоаналіз танцювальних імпровізацій.
Теоретична
частина
Аналіз
літературних джерел, дозволив нам визначити, що не існує єдиного визначення
терміну імпровізація.
Імпровізація
– уміння чути своє тіло, простір і партнерів і відповідати на нього. Важливими
складовими імпровізації є активність уваги, чуйність тіла на сигнали, зовнішні
і внутрішні (визначення дане з точки зору російсько-процесуального підходу).
Імпровізація
– форма мислення, це те, що ви робите, коли не знаєте, що робити, це
перенесення уваги з емоційної складової танцю на вольову і інтелектуальну
(європейсько-інтелектуальне розуміння терміну).
Імпровізація
– можливість бути будь-яким, це передусім, творчий вираз особистого досвіду
виконавця, бажання і можливість створити щось нове індивідуальне.
На
сьогодні імпровізація в сучасній хореографії є творчим актом митця в момент виконання, без
попередньої підготовки, танцювальна фантазія на тему. Це головний чинник для
всієї сучасної хореографії (модерн джаз, перфоманс, хіп-хоп, контемпорарі,
постмодернізм, постмодерн, джаз, теп).
По
складності техніка імпровізації не поступається техніці модерну або балету, і
саме імпровізація часто лежить у витоків пошуку нових рухів, які згодом стають
частиною техніки хореографії і набувають точності і ограновування, перетворюючись,
подібно до коштовного каменю, з дещо рихлої форми в сяючий гранями кристал.
Імпровізація
активно застосовуються в сучасному балеті (М. Канінгем, М. Бєжар,
Б. Ейфман, У. Форсайт, І. Кіліан, П. Бауш, П. Тейлор,
Р. Брюс, Р. Рехвіашвілі, Р. Поклітару та ін.), а також у системі
професійної хореографічної освіти. Даний вид, як танцювальна дисципліна
представлений у професійних вищих та середніх навчальних закладах культури та
мистецтв із хореографічною спрямованістю. Наприклад: Державна академія
театрального мистецтва (ГІТІС), кафедра хореографії (Москва-Росія),
Національний університет культури і мистецтв, кафедра сучасної хореографії,
кафедра класичної хореографії (Київ-Україна), Училище хореографічного мистецтва
«КМУАТ», відділення класичної хореографії, відділення народної хореографії,
відділення сучасного танцю (Київ-Україна).
Отже застосування імпровізації
багатогранне і є основою для творчого пошуку людини. В хореографії мистецтво
імпровізації передбачає обдарованість, творчу фантазію, винахідливість, ідеальне
володіння відчуттям логіки, форми, ритму, хореографічної пам'яті, вміння
орієнтуватися у музичному матеріалі та в просторі.
Посилання
на відеоматеріал з прикладами імпровізації:
1. https://www.youtube.com/watch?v=Kq2GgIMM060
2. https://www.youtube.com/watch?v=FcqzmFl0DhI
3. https://www.youtube.com/watch?v=AtLSSuFlJ5c
Немає коментарів:
Дописати коментар