Сучасний танець (основний рівень) 3 рік навчання (10-11 років)

Основний рівень, третій рік навчання

Теорія (6 год.): розширювати знання вихованців про джаз-модерн танець, знайомити з термінологією відповідно до змісту програми даного року навчання; вчити показувати пози/положення джаз-модерн танцю. Показати відео сучасної інтерпретації казки «Гидке каченя» Запорізького муніципального театру танцю, проаналізувати її зміст.

    Поза колапсу - це поняття нічого спільного з медичним терміном не має. Мова йде про своєрідне утримання тіла, коли немає напруги і утягнутості вгору. Тіло вільне і розслаблене, його вигини трохи перебільшуються, коліна зігнуті, торс і голова трохи нахилена вперед. При напрузі неможливий рух окремими центрами, наприклад пелвісом або грудною кліткою, в той час як при достатньому розслаблені такі рухи можливі. Основне завдання педагога на першому етапі навчання — досягти достатньої свободи хребта, щоб здійснювати рухи різними його частинами. Але в той же час тіло повинно бити досить напруженим, щоб рухи були енергійними.

Contraction, release

Ці основні положення використовуються в багатьох техніках сучасного танцю.

Contraction — це стиснення всіх м'язів і відносне зменшення обсягу тіла, яке як би акумулює енергію для подальшого руху, що виконується одночасно з release.

Положення голови

При виконанні сontraction в положень "стоячи" голова може повторювати рух, аналогічний руху в положень "сидячи", закидатися назад. А може і продовжувати лінію округлення спини і опускатися на груди. Але в тому і іншому випадку цей рух має бути завершальним. сontraction не потрібно плутати з положенням low back коли спина також округляється, але без напруги на видиху. Положення low back — різновид арки хребетного стовпа, який може прогинатися назад і вперед. На відміну від curve округлення відбувається в попереку.

Release-поняття, протилежне положенню сontraction. Тіло звільняється і трохи розширюється в просторі. Release виконується на вдиху.

Положення high release — високе розширення, тобто положення вдиху гіперболізується, торс підводиться і трохи прогинається назад, але голова не закидається і перегин відбувається через 7-й хребець, грудна клітка піднімається, руки в V-положенні вгорі.

Опис рухів, подібних сontraction і release, досить складно, тому в практичній роботі краще виходити з природності, натуральності руху. Техніка Грехем, з якої прийшли ці поняття, спирається насамперед на це.

Flat back (плоска спина) або table top (поверхня столу). Йдеться про нахили, в яких спина, голова і руки складають одну пряму лінію. При нахилах в сторону дуже важливо нахиляти торс без вигину в грудній клітці. При нахилі назад неможливо досягти кута нахилу 90° (як це відбувається при нахилі вперед і в бік), але необхідно прагнути нахилитися якнайнижче, зберігаючи пряме положення спини. При згинанні колін і максимальному нахилі торса назад можливо, що плечі виконавця практично стосуються статі. Але навіть при цьому нахилі не можна прогинатися.

Основна помилка при виконанні — це закидання голови, тому педагогу необхідно стежити, щоб голова знаходилася на одній лінії з хребтом. Інша поширена помилка — мимовільне округлення спини, що особливо помітно у починаючих виконавців. Тому при нахилі вперед необхідно спочатку трохи висунути груди вперед і лише, потім нахилитися вниз. При нахилі в сторону не повинно бити вигину в грудній клітці, лінія нахилу на рівні талії. При всіх нахилах ноги є опорою, а кут між торсом і ногами дорівнює 90°

Roll down представляє собою поступове, починаючи від голови, закручування торсу вниз, причому всі хребці один за іншим, повинні бути включені в цей рух.

roll up — зворотний рух, підйом і розкручування хребта у вихідне положення.

Основна увага при виконанні цих рухів звернути на послідовне поширення напруги від голови вниз по всіх хребців, одночасно нахиляючи тулуб вниз. При вивченні цих рухів рекомендується наступне підготовче вправу.

Side stretch. Нахил в сторону, при якому грудна клітка згинається. Руки можуть знаходиться в третій позиції, або ж при нахилі вправо, права рука у підготовчому положенні, ліва рука в третій позиції.

Найбільш доцільно вивчати ці нахили, тримайся за верстат однією або двома руками, в положенні «обличчям до станка» або «боком до станка».

позиції ніг: паралельні – І, ІІ, ІІІ, ІV, V, аут та ін-позиції; положення стопи: flex, point; позиції рук – І, ІІ, ІІІ; положення рук: А, Б, В, press-position, V-позішн; положення кисті: long, flex, jazz hand.

Ноги виконують подвійну функцію: пересувають тіло в просторі і виконують самостійні рухи. Тут розглянемо рухи ніг без переміщення.

Позиції ніг:

використані позиції ніг системи Гас Джордано

Перша позиція. Має три варіанти:

паралельне положення — стопи паралельно один одному;

аут-позиція — аналогічна першій позиції класичного балету;

ін-позиція — шкарпетки всередину і з'єднані, п'ятки назовні.

Друга позиція. Також має три положення:

паралельне положення-стопи паралельні і між ними відстань, рівне одній стопі;

аут-позиція, аналогічна 2-й позиції класичного балету;

ін-позиція-шкарпетки повернені всередину, але не стикаються, п'яти назовні.

Третя позиція. Має тільки один варіант, який аналогічний класичному: стопи розгорнуті в виворотне положення, п'ята попереду стоїть ноги знаходиться в середині стопи ззаду стоїть ноги.

Четверта позиція має два варіанти:

аут-позиція — аналогічна класичному балету;

паралельне положення — стопи стоять на одній лінії одна перед одною, відстань між ними дорівнює довжині однієї стопи.

П'ята позиція. Також має два варіанти:

аут-позиція — аналогічна класичному балету;

паралельне положення — стопи паралельні і знаходяться поруч, одна стопа трохи попереду іншої (приблизно на половину ступні).

Позиції рук:

Нейтральне або підготовче положення, аналогічне підготовчого положення класичного танцю. Руки розташовані уздовж торсу, лікті і кисті можуть бити округлені або витягнуті.

Press – position. Лікті зігнуті, долоні попереду на кісточках таза або на діафрагмі.

Перша позиція. Руки перед торсом (в округленому або витягнутому положень). Кисті можуть бити спрямовані вниз, в сторону, один до одного.

Друга позиція. Аналогічна класичному танцю (руки розкриті в сторону на рівні плеча), положення ліктя і кисті може варіюватися.

Третя позиція. Руки над головою. Вони можуть бути округлені і аналогічні III позиції класичного балету, але можуть бити витягнуті в ліктях і напружені.

Це основні позиції. Однак дуже часто в практиці зустрічаються положення, які не можна розглядати як позиції, але їх вживання надає більшу різноманітність рухів рук під час уроку.

V-положення.  Ці положення між основними позиціями, кисть в положень jazz hand, тобто пальці напружені і розставлені. V-положення може бути:

а) внизу між підготовчою і другою позицією,

б) попереду між першою і другою позиціями,

 в) вгорі між другою і третьою позиціями.

А-Б-В-положення. Ці положення часто використовуються в єдиній комбінації.

А - лікті назовні, долоні біля грудей (іноді це положення називають другою закритою позицією),

Б - лікті опущені вниз, долоні близько плечей.

В - положення аналогічно третій позиції з витягнутими ліктями, потім руки розкриваються в другій позиції. Це основна схема, яка має безліч варіантів.

 

Arch – (арч) – арка, прогин тулуб назад.

Body roll (боди ролл) – група нахилів тулубу, хвиля.

Contraction – (контракшн) – стиск, зменшення об'єму корпусу і округлення хребта, починається в центрі тазу, поступово захоплюючи весь хребет, виповнюється на видиху.

Corkscrew turn (корскру повороти) – повороти, при яких підвищується або знижується рівень обертання.

Deep body bend (дііп боди бенд) – нахил торсом вперед нижче 90 *, зберігаючи пряму лінію торса і рук.

Deep contraction (дііп контракш) – сильне стиснення в центрі тіла, в якому беруть участь всі частини тіла, руки, ноги і голови.

Drop (дроп) – падіння розслабленого тулуба вперед або в сторону.

Flat back (флет бек) – нахил тулубу вперед, в сторону (на 90 *), назад з прямою спиною, без вигину тулубу.

Flat step (флет степ) – крок, при якому вся стопа одночасно ставиться на підлогу.

Flex (флекс) – скорочена стопа, кисть або коліна.

Frog – position (фрог позішн) – позиція сидячи, при якій зігнуті в колінах ноги торкаються один одного стопами, коліна повинні бути максимально розкриті в сторони.

HIGH RELEASE [хай реліз] - високе розширення, рух, що складається з підйому грудної клітини з невеликим перегином назад..

HINGE [хінч] - положення танцівника, при якому прямий, без вигинів тулуб відхиляється назад на максимальну відстань, коліна зігнуті, стопи на полупальцах.

HIP LIFT [хіп ліфт] -підняття стегна вгору.

НОР [хоп] - крок-підскік, "робоча" нога зазвичай в положенні "у коліна".

JAZZ HAND [джаз хенд] - положення кисті, при якому пальці напружені і розведені в сторони.

 JELLY ROLL [джелли ролл] - рух пелвісом, що складається з дрібного скорочення м'язів з одночасним невеликим поворотом пелвіса вправо-вліво (синонім - шейк пелвіса.)

JUMP [джамп] - стрибок на двох ногах.

KICK [кик] - кидок ноги вперед або в сторону на 45 ° або 90 ° через виймання прийомом developpe.

LEAP [лііп] - стрибок з однієї ноги на іншу з просуванням вперед або в сторону.

LOW BACK [лоу бек] - округлення хребта в попереково-грудному відділі.

PRESS-POSITION [пресс-позішн] - позиція рук, при якій зігнуті в ліктях руки долонями торкаються стегон спереду або збоку.

RELEASE [реліз] - розширення обсягу тіла, яке відбувається на вдиху.

ROLL DOWN [ролл даун] - спіральний нахил вниз-вперед, починаючи від голови.

ROLL UP [ролл ап] - зворотний рух, пов'язане з поступовим розкручуванням і випрямленням тулуба у вихідну позицію.

SHIMMI [шиммі] - спіральне, твіст рух пелвісом вправо і вліво.

SIDE STRETCH [сайд стретч] - бічне розтягнення тулуба, нахил тулуба вправо або вліво.

SQUARE [сквеа] - чотири кроки по квадрату: вперед-в сторону-назад-в сторону.

SUNDARI [зундарі] - рух голови, що полягає в зміщенні шийних хребців вправо-вліво і вперед-назад.

THRUST [фраст] - різкий ривок грудною клітиною або пелвісом вперед, в сторону або назад.

TILT [тілт] - кут, поза, при якій торс відхиляється в бік або вперед від вертикального положення, "робоча" нога може бути відкрита в протилежному напрямку на 90 ° і вище.

Посилання: http://www.teatr-dance.zp.ua/



Немає коментарів:

Дописати коментар

Наші ДОСЯГНЕННЯ

Величезний крок вперед! Підсумкові заняття вихованців народного ансамблю естрадного танцю «МарЛен». У цьому навчальному році, незв...