Основний
рівень, п’ятий рік навчання
Класичний
танець (55 год.)
Теорія (6 год.): знати послідовність
вправ класичного екзерсису та правила їх виконання; назви музичних творів та
прізвища композиторів, які слугують під час заняття музичним супроводом;
знайомити з творчим вкладом видатних діячів класичного танцювального мистецтва,
змістом балетних вистав (на вибір педагога).
Агрипіна Ваганова (https://www.youtube.com/watch?v=OOfXuHU2IU8)
Галина Уланова (https://www.youtube.com/watch?v=i3bZ4vXengw)
Майа Плисецька (https://www.youtube.com/watch?v=dwo-GVBMoy8)
Микола Цискаридзе (https://www.youtube.com/watch?v=I9fshbSt2n4)
Екзерсис біля станка (15 год.)
ІV позиція ніг
Ноги стоять нарізно, права перед лівою, носочки назовні.
Вивернуті ступні розташовані паралельно, але мають відстань одна від
одної на довжину стопи. П'ята однієї ступні знаходиться прямо перед носком
іншої.
·
demi та grand plie за
ІV позицією ніг обличчям до опори;
·
battement tendu jete
balansoir
·
battement fondu на 450
в усіх напрямах (з ІІ півріччя боком до опори);
·
рas
tombe з виведенням робочої ноги на 450в усіх напрямах;
· battement soutenu
(безперервний рух) вбік, вперед і назад;
·
rond de jambe en l`air на 450 обличчям до опори;
фондю
https://www.youtube.com/watch?v=kMdNx04L0-g
battement
frappe на 450 в усіх напрямах (з ІІ півріччя боком до опори)
Виведення ноги ударом, з акцентом від опорної
ноги. Рух починається з ргерагаїіоп, музичний розмір 2/4. Ргерагаїіоп на 45°:
«1» - 5 позиція зберігається; «і» - нога і рука відкриваються в сторону; «2» -
нога піднімається на 45°; «і» - пауза. Ваііетепі/гарре в сторону, музичний
розмір 2/4: «1-і» - працююча нога, у виворітному положенні, згинається в
колінному суглобі і вдаряє опорну ногу по кісточці спереду на учбове
сои-де-ріесі; «2-і» - нога відкривається в сторону.
При виконанні ЬаПетепі/гарре вперед, потрібно
подавати п'ятку вперед, при поверненні до кісточки першим відводиться коліно.
При виконанні ЬаПетепі /гарре назад, ногу відкриваємо коліном, при поверненні
до кісточки коліно відстає, при тому п'ятка подається вперед. Рух виробляє силу
ніг, рухливість колінного суглобу при умові нерухомого корпусу і закріпленого
стегна.
Вattement
releve lent на 900 в усіх напрямах
Вattement releve lent є розвитком руху battement tendu та виконується прийомом
плавного підняття витягнутої ноги на 90° вперед, вбік та назад. Положення це фіксується, і нога так же плавно
опускається у вихідну позицію.
Відводячи ногу, треба сильно натягнути коліно, підйом
і пальці. Фіксується нога на 90° виворотно, але не ослаблюючи натягнутості,
опускається плавно, не затримуючись на пальцях. Опорна нога виворотна, коліно
витягнуте, стегна в паралельному положенні, корпус підтягнутий.
Вattement
developpe (розгорнутий рух) на 450 та 900 обличчям (вбік і назад) та спиною
(вбік і вперед) до опори
Вattement developpe – складний рух, який
можна розділити умовно на чотири складові: підйом робочої ноги з вихідної V позиції через умовне
положення sur le cou-de-pied в положення «у коліна»; розкриття
ноги на 90° вперед, вбік, назад; фіксація розкритого положення ноги; опускання
у вихідну позицію.
Під час згинання ноги в sur le cou-de-pied підйомі пальці максимально
витягнуті. Ступня під час
підведення до коліна опорної ноги виконує легкий ковзний рух спереду або ззаду.
Положення «біля коліна» витримується з силою та максимально виворотно.
Розкривається робоча нога виворотно, підвищуючи стегно до рівня, який
фіксується під час випрямлення коліна. Закривається нога у вихідне положення
легко за правилами battement tendu. Рука під час згинання ноги піднімається з
підготовчого положення в І позицію, під час розкриття ноги переводиться в ІІ
позицію, погляд супроводжує рух руки.
Відеопрезентації
методики виконання вправ (складових елементів) adagio: https://www.youtube.com/watch?v=_emjb3osP-0
Balancoire, battement (в
буквальном переводе - качели) – движение, выполняемое подряд несколько раз с
включением корпуса. Во время броска работающей ноги вперед или назад, корпус
резко отклоняется в противоположном направлении. Французская балетная школа
называет большие батманы grands battements encloche, что переводится как
колокол;
Відеопрезентація
вправи grand battement jete в
комбінації:
1.
https://www.youtube.com/watch?v=IIo89v_2-8o
2.
https://www.youtube.com/watch?v=i6QRULLqOKc
Екзерсис на середині (25 год.)
Відеозразки вправ на середині:
temps lie:
https://www.youtube.com/watch?v=mqCbqMNVPZA&list=RD3q-bB-OJ4Kk&index=10
·
battement tendu зі зміною положень en fase і epaulement;
·
battement
tendu jete зі зміною положень en fase і epaulement;
·
battement
releve lent на 450 в усіх напрямах зі зміною положень en fase і epaulement
·
rond
de jambe par terre (https://www.youtube.com/watch?v=Gty1qf9dgQg&list=RD3q-bB-OJ4Kk&index=14)
·
grand battement jete
з позиції ніг в усіх напрямах;
Arabesque
В арсеналі системи класичного танцю існують чотири
пози arabesque. Розглянемо їх виконання як малих
танцювальних поз.
І arabesque. Вихідне положення – V позиція ніг, права нога попереду, положення корпусу epaulement efface, у 2 точку плану класу. Руки з підготовчого положення піднімаються у
1-у позицію, голова ледь нахиляється вперед і вправо, погляд спрямовано на
кисть. Ліва нога за правилами battement tendu відводиться назад,
одночасно права рука затримується у 1-й позиції, ліва відводиться у 2-у; лікті
плавно витягуються, кисті повертаються долонями вниз, вільно випрямляючись у
пальцях, голова піднімається, погляд спрямовано на кисть правої руки. Поза І arabesque фіксується. Потім руки одночасно опускаються
у підготовче положення, нога приводиться у V позицію, голова повертається у вихідне положення.
ІІ arabesque. Виконується у тому ж порядку, але у 1-й позиції
фіксується ліва рука, у 2-й – права; праве плече ледь відводиться назад; голова
повертається в бік лівого плеча, погляд спрямовано у тому ж напрямку.
Завершується виконання вправи так само, як і попередньої.
ІІІ arabesque виконується в положенні epaulement croise (обличчям у точку 8 плану класу) за схемою ІІ arabesque, але плечі утримуються рівно, голова повернута на
кисть лівої руки, погляд спрямовано у тому ж напрямку. Завершується виконання
ІІІ arabesque так, як і попередні.
ІV arabesque виконується в положенні epaulement croise (обличчям у точку 8 плану класу) за схемою І arabesque, але ліве плече відводиться назад, корпус теж ледь
прогинається назад, голову повернуто до правого плеча, погляд спрямовано в тому
ж напрямку. Завершується виконання ІV
arabesque так, як і попередні.
Засвоєння малих танцювальних поз становить основу для
виконання середніх та великих поз класичного танцю. Саме тому значним є
опанування техніки їх виконання та досконале пластичне відчуття.
Побудова середніх поз відрізняється від малих лише
тим, що відведена нога фіксується на 45°, уся фігура виконавця набуває більш
піднесеного польотного характеру. Відведення ноги на 45° під час вивчення
середніх поз відбувається спочатку прийомом battement releve lent, а потім battement fondu. Вивчаються середні танцювальні пози, як і малі, на два такти 4/4. Усі
середні пози виконуються прийомом arrondiе та allongee.
Стрибки
sissone tombe
pas balance
1. Відео зразок виконання pas glissade https://www.youtube.com/watch?v=HOvP9o0Pf9k
2. Відео презентація комбінацій allegrohttps://www.youtube.com/watch?v=iywbe7t2kXs
Перегляд танцювальних фрагментів
1. Наталья Огнева "Жизель" Вариация
из балета: https://www.youtube.com/watch?v=Cshp9aM9KJE&list=RDHpIkZlqAlI0&index=24
2. Sergei Polunin / Erika Mikirticheva -
Don Quixote 5.07.2013: https://www.youtube.com/watch?v=N5AAXLmYNHY&list=RDHpIkZlqAlI0&index=27
Немає коментарів:
Дописати коментар