Знайомство з "МарЛен"

     МарЛен


Освітній процес у ансамблі «МарЛен» відбувається за НАВЧАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ З ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ  ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО напрямУ «ХОРЕОГРАФІЯ»
Метою навчальної програми є формування хореографічної компетентності вихованців із застосуванням традиційних та інноваційних технологій навчання та врахуванням актуальних задач української позашкільної освіти; виявлення і створення умов для розвитку обдарованих дітей.
Завдання навчальної програми:
Навчальні:
·    ознайомлення з особливостями хореографічного мистецтва, його видами, термінологією, змістом танцювальних зразків минулого та сучасності, прізвищами видатних танцівників та балетмейстерів, їх творчістю;
·    поетапне формування, закріплення та удосконалення знань, умінь та навичок з класичного, народно-сценічного та сучасного танців (джаз-модерн, contemporary dance, хіп-хоп, контактна імпровізація).
Розвиваючі:
·    розвиток музикальності, уваги та пам'яті (слухової, зорової, м'язової), уяви та художнього смаку;
·    розвиток рухової активності, еластичності та сили м'язів, формування правильного дихання та постави, профілактика та корекція незначних порушень у фізичному розвитку;
·    розвиток вміння застосовувати гімнастичні вправи у хореографічній діяльності;
·    розвиток творчої активності, працьовитості та професійної спрямованості.
Виховні:
·    виховання любові та інтересу до танцювального мистецтва шляхом ознайомлення з кращими зразками хореографії;
·    виховання національної свідомості та гідності на прикладах української танцювальної культури та фольклору Запорізького краю;
·    виховання хореографічної та загальної культури;
·    виховання вольових та особистісних рис характеру (самостійності, ініціативи, відповідальності, поваги, ввічливості та ін.);
·    сприяння самореалізації дитини в соціумі засобами хореографічного мистецтва;
·    сприяння професійному самовизначенню.
Навчальна програма передбачає 10 років навчання за трьома рівнями:
1 рівень – початковий:
1 рік навчання (4-5 років) – 3 години на тиждень (108 годин);
2 рік навчання (5-6 років) – 3 години на тиждень (108 годин).
2 рівень – основний:
1 рік навчання (6-7 років) – 4 години на тиждень (144 години);
2 рік навчання (8-9 років) – 6 годин на тиждень (216 годин);
3 рік навчання (10-11 років)– 8 годин на тиждень (288 годин);
4 рік навчання (12-13 років) – 8 годин на тиждень (288 годин);
5 рік навчання (14-15 років) – 8 годин на тиждень (288 годин).
3 рівень – вищій:
1 рік навчання (15-16 років) – 8 годин на тиждень (288 годин);
2 рік навчання (17-18 років) – 8 годин на тиждень (288 годин);
3 рік навчання (19-20 років) – 8 годин на тиждень (288 годин).


Зміст програми початкового рівня навчання складається з таких розділів: 1-й рік навчання (4-5 років): Ритмопластика», «Весела гімнастика», «Танцювальна ігротека»; 2-й рік навчання (5-6 років): «Ритмопластика», «Танцювальна абетка», «Весела гімнастика», «Танцювальні фантазії», «Танцювальна ігротека».
Розділ «Ритмопластика» спрямований на формування музичного сприймання, уявлення про виразні засоби музики, розвиток почуття ритму, найпростіших навичок координації та вміння орієнтуватись у просторі. Розділ включає ритмічні вправи, музичні завдання та ігри.
Розділ «Танцювальна абетка» передбачає ознайомлення вихованців з історією виникнення танцювального мистецтва, характерними особливостями народно-сценічного та класичного танцю; підготовку дітей до виконання вправ екзерсису класичного та народно-сценічного танців, засвоєння позицій (положень) рук та ніг, доступних рухів народної хореографії, спрямованих на формування правильної постави, розвиток координації та пластичної виразності рухів. У методиці навчання класичному танцю застосовується гімнастична палиця (палиця для корегуючої гімнастики).
Розділ «Весела гімнастика» забезпечує загальний фізичний розвиток вихованців, розвиває силу та еластичність м'язів, попереджає й корегує незначні фізичні відхилення, готує до виконання більш складних танцювальних рухів. Зміст розділу включає групи партерних вправ, які спрямовані на розвиток: еластичності м'язів гомілки та стопи, гнучкості хребта, виворітності гомілковостопного та тазостегнового суглобів, рухливості тазостегнового та еластичності м'язів стегон, сили і форми підйому.
Розділ «Танцювальні фантазії» містить перелік завдань, спрямованих на передачу дітьми, переважно імітаційними та виразними танцювальними рухами, тем, знайомих їх життєвому досвіду.
У розділі «Танцювальна ігротека» надається орієнтовний перелік нескладних хореографічних форм (етюди, танці-ігри), складених на основі вивчених упродовж навчального року танцювальних рухів. Тематика може бути змінена відповідно до інтересів та хореографічних можливостей дітей даного віку.

Програма основного рівня (третій – сьомий рік навчання) ставить за мету подальший розвиток хореографічних здібностей та сценічної майстерності, засвоєння більш складного танцювального матеріалу, ознайомлення з сучасними танцювальними стилями.
Зміст програми першого року навчання (учні 6-7 років) продовжує базуватися на ігровій основі, що відповідає віковим особливостям вихованців і включає такі розділи: «Ритмопластика», «Танцювальна абетка», «Весела гімнастика», «Танцювальні фантазії».
З другого року основного рівня програма навчання значно поширюється і включає наступні розділи: «Класичний танець», «Народно-сценічний танець», «Сучасний танець», «Гімнастика», «Танцювальна імпровізація».
Розділ «Класичний танець» спрямований на засвоєння вихованцями термінології класичного танцю, формування навичок виконання вправ екзерсису біля станка, посередині зали, вправ adajio та allegro; оволодіння технікою координації рухів (поєднання рухів, положень, поз, port-de-bras); розуміння музичної основи вправ та рухів. На першому році основного рівня навчання вправи на середині виконуються з гімнастичною палицею (за авторською методикою).
Розділ «Народно-сценічний танець» знайомить вихованців з танцювальною культурою різних народів. Екзерсис біля опори будується на матеріалі українського, російського, білоруського, польського, угорського народних танців та країн Прибалтики (Латвія, Литва, Естонія). Засвоєння матеріалу даного розділу відбувається поступово: від окремих рухів, які поєднуються в комбінації до етюдних форм і танців. Тематика народних танців обирається за принципом доступності та сюжетності, а також обов’язковим ознайомленням вихованців з українським фольклором (народні казки та ігри, свята, традиції та обряди). Значна увага приділяється вивченню танців Запорізького краю за книгами відомого фольклориста З. Сизоненка та викладача Мелітопольського училища культури В. Чміля.
Розділ «Сучасний танець» включає ознайомлення вихованців з початковим та базовим рівнями джаз-модерн танцю, з основами сучасного танцю «хіп-хоп» і контактної імпровізації. Навчання джаз-модерн танцю (початковий рівень) відбувається в ігровій формі за авторською методикою Ю. Тараненко. Важливою складовою цього розділу є формування творчої ініціативи, розвиток творчих здібностей та самостійного мислення вихованців.
Розділ «Гімнастика» спрямований на фізичне удосконалення вихованців, засвоєння гімнастичних та акробатичних вправ з метою їх подальшого використання в хореографічній діяльності.
Розділ «Танцювальна імпровізація» передбачає виконання творчих завдань (індивідуальних, парних, групових, масових, з предметами, з простором тощо) на основі різнохарактерних музичних творів. Тематика творчих завдань відповідає інтересам та життєвому досвіду вихованців певного віку. У цьому розділі застосовуються вправи танцювальної терапії, які синтезуються з малюванням, фотографуванням творчого процесу та його результатів з подальшим аналізом.

Програма вищого рівня (восьмий – десятий рік навчання) включає розділи: «Класичний танець», «Сучасний танець», «Гімнастика» передбачає розвиток і удосконалення хореографічної майстерності вихованців, збільшення концертної діяльності та орієнтацію їх на професійний вибір.
Розділ «Класичний танець» спрямований на закріплення та узагальнення знань та вмінь з методики виконання вправ та рухів класичного танцю, на технічне ускладнення раніше вивчених вправ біля станка та на середині, збільшення силового навантаження, закріплення навичок виразності й музичності виконання adajio, умінь поєднання основних і допоміжних рухів, досконалості координаційних прийомів у комбінаціях allegrо; передбачає розвиток навичок ансамблевого виконавства (уміння одночасно бачити себе й відчувати партнерів, функціонально співвідносити свою партію з іншими завданнями колективного виконавства).
У розділі «Сучасний танець» пропонується ускладнення програми джаз-модерн танцю (розігрів біля станка, на середині, ізоляція, рухи для розвитку рухливості хребта, adajio, крос-переміщення, танцювальні комбінації), ознайомлення з сучасним танцювальним напрямом contemporary dance, розвиток креативного мислення шляхом імпровізації (контактної та безконтактної).
Розділ «Гімнастика» містить виконання різноманітних комплексів партерної гімнастики, вивчення гімнастичних та трюкових вправ відповідно до індивідуальних можливостей вихованців.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Наші ДОСЯГНЕННЯ

Величезний крок вперед! Підсумкові заняття вихованців народного ансамблю естрадного танцю «МарЛен». У цьому навчальному році, незв...